« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
SVJETSKI DAN PČELA
U utorak, 23. svibnja, obilježili smo Svjetski dan pčela. On se obilježava svake godine 20. svibnja, a cilj je skretanje pozornosti na važnost pčela za funkcioniranje naših ekosustava.
Kako bi se podigla svijest o značaju pčela, pčelar Martin Gašparević iz Draškovića, vlasnik OPG-a Čarobna košnica, tajnik pčelarske Udruge "Medarica-Novi i predstavnik Varaždinske županije koji zastupa sve Udruge u Upravnom Odboru Hrvatskog pčelarskog saveza u Zagrebu, na edukativan je način opisao "radni dan" pčela u njegovih sto košnica i detaljno objasnio postupak nastajanja meda, ali i proizvoda koji nastaju od meda.
Tako su učenici saznali da je pčela jedini kukac, životinja, koji proizvodi hranu koju jedu i ljudi, da prosječna zajednica pčela broji između 10 i 40 tisuća pčela, a dijeli se na tri skupine, od kojih svaka obavlja točno određenu funkciju - matica, trutovi, pčele radilice. Saznali su i da bi pčele proizvele 1 kg meda, trebaju u košnicu unijeti 3 – 4 kg nektara, što ovisi o sadržaju vlage u zraku i nektaru. Saznali su da je najvažnija funkcija pčela za cijeli ekološki sustav oprašivanje bilja, da jaka pčelinja zajednica može u jednom danu oprašiti nekoliko milijuna cvjetova, a jedna pčela obiđe nekoliko tisuća cvjetova dnevno i da one same oprašuju oko 80 % bilja. Osim toga, učenici su saznali i da bi se smanjenjem njihovog broja u svijetu, smanjilo i razmnožavanje biljka i plodova.
O očuvanju pčela možemo se pobrinuti i sadnjom medonosnih biljaka na našim balkonima, prozorskim klupama, vrtovima, poljima ili javnim površinama.
Za kraj učenici su se zasladili zdravim kestenovim, cvjetnim i bagremovim medom iz ponude OPG-a Čarobna Košnica.