« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ODRŽANA JE RADIONICA ZA UČENIKE 6. RAZREDA U SKLOPU PROJEKTA "NASILJE PREKO INTERNETA - CYBERBULLING"
Početkom ove školske godine Policijska uprava varaždinska nastavila je preventivne aktivnosti kroz vlastiti projekt pod nazivom „Nasilje preko Interneta – cyberbullying“, u sklopu kojega je u srijedu 13. travnja gospođa Tatjana Novak iz PU Varaždinske s učenicima 6. razreda odradila kreativnu radionicu.
Kao što znamo, nasilje preko interneta, u svijetu poznato kao cyberbullying, opći je pojam za svaku komunikacijsku aktivnost cyber tehnologijom koja se može smatrati štetnom kako za pojedinca, tako i za opće dobro. Tim oblikom nasilja među vršnjacima obuhvaćene su situacije kad je dijete ili tinejdžer izloženo napadu drugog djeteta, tinejdžera ili grupe djece, putem interneta ili mobilnog telefona, odnosno i počinitelj(i) i žrtva(e) su maloljetnici.
Radionica je dio Projekta čiji je cilj educirati učenike i njihove roditelje o nasilju putem interneta i mobitela i mogućoj zaštiti od istog te ispitati učenike o njihovim iskustvima vezanim uz elektroničko nasilje, a učenici 6. razreda s njime su se upoznali još prošle školske godine. Naime, Projekt se sastoji se od tri komponente kroz koje se djecu vodi generacijski, od petog do sedmog razreda osnovne škole, a namijenjen je i njihovim roditeljima. Tako su prošle školske godine održane interaktivne radionice za učenike i njihove roditelje, anketiranje i podjela brošura i plakata. Ove se godine održala kreativna radionica, a zadnja komponenta realizirat će se u idućoj školskoj godini kada će ovi učenici biti u sedmome razredu. Kao rezultat radionice nastao je plakat koji će sve učenike podsjećati kako zaštititi osobne podatke na Internetu i koja pravila treba poštivati u virtualnome svijetu.
OPĆI CILJEVI PROJEKTA:
* kroz edukaciju podići razinu znanja djece o pravilima ponašanja na društvenim mrežama, informirati ih o problematici nasilja na Internetu, ukazati na vlastitu odgovornost i važnost uvažavanja drugih prilikom korištenja Interneta i društvenih mreža, zaštitu osobnih podataka i privatnosti općenito.
* informirati roditelje o opasnostima koje prijete njihovoj djeci prilikom korištenja Interneta i društvenih mreža, te o načinu kako zaštiti dijete.
* potaknuti na sudjelovanje u Internet aktivnostima vlastitog djeteta, na davanje jasnih uputa i pravila ponašanja na Internetu te na preporuku ugrađivanja programa za zaštitu.
* senzibilizirati javnost na problem nasilja preko Interneta, razvijanje osjećaja zajednice koja brine
Ovim Projektom cilj je generacijski utjecati na učenike i njihove roditelje na razjašnjenju situacija vezanih uz nasilje i zlostavljanje preko Interneta. Očekujemo da učenici odgovornije i dozirano koriste Internet, da dosadašnje navike počinju mijenjati, da budu svjesni svojih postupaka a stečeno znanje svakodnevno razmjenjuju što sa svojim vršnjacima, što sa svojim roditeljima.
SAVJETI KOJE TREBA STALNO PONAVLJATI DJECI
* nikada nikome ne otkriti svoj password (lozinku)
* kreirati postavke u profilu koje štite privatnost
* oprez s objavljivanjem osobnih podataka (broj telefona ili kućna adresa)
* svaku neugodnost ili zlostavljanje od strane nepoznate osobe treba vama prijaviti; ako ne vama onda osobi od dječjeg povjerenja
* svakoga tko šalje neželjene ili neprimjerene poruke ili sadržaje treba blokirati, a sadržaj snimiti i pohraniti na svoj hard disc (tipke Ctrl+V+PrtSc Word dokument Paste, Save as) - eventualni dokaz
NAJBOLJE OPCIJE ZA RODITELJE
* dječja soba bez kompjutora
* razvijanje obostranog povjerenja
* znati pravila ponašanja na Internetu
* instaliranje softvera (blokira sve neprimjerene Internetske sadržaje na djetetovom i kućnom računalu)
* ograničite vrijeme rada na računala (vodite računa da provođenje vremena na igricama i društvenim mrežama dulje od 3 sata dnevno, izaziva stvarnu ovisnost i bitno utječe na djetetov psihofizički razvoj)
Teskt i fotografije: Lidija Klaus, učiteljica matematike, razrednica 6. razreda