« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI
U petak, 5. prosinca, u našoj smo školi započeli s provedbom projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“. To je nacionalni projekt poticanja čitanja kod učenika trećih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj u krugu obitelji....
U njemu zajednički sudjeluju učenici trećeg razreda, njihovi roditelji i drugi članovi obitelji, učiteljica Ankica Križić i školska knjižničarka Danijela Peček.
Projekt je osmišljen po načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka jedan od učenika nosi knjižničnu naprtnjaču svojoj kući. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika pet dana, do sljedeće srijede. U njoj se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Tako su se tu našli dječji roman, strip i slikovnica za male čitatelje; zbirka pripovijedaka i priručnik o odgoju djece za odrasle čitatelje; popularno-znanstvena knjiga, knjiga za provođenje slobodnog vremena te knjiga za upoznavanje Hrvatske za cijelu obitelj.
Djeca i roditelji svakoga dana barem 15 minuta do pola sata zajednički, skupno ili pojedinačno čitaju i razgledavaju knjige iz naprtnjače. Nakon pročitanih odlomaka važno je da porazgovaraju o pročitanome i da roditelji djeci ukažu na zanimljive i vrijedne dijelove. Svoje dojmove, zanimljivosti i lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u bilježnicu dojmova u koju također mogu nešto nacrtati, napisati pjesmu ili sastavak ili zalijepiti fotografiju.
Peti dan učenik svoju knjižničnu naprtnjaču nosi u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učitelju i knjižničaru svoje doživljaje i na taj se način uči usmenom izražavanju i potiče svoje razredne kolege na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju.
Naši su učenici i njihovi roditelji spremno prihvatili sudjelovanje u projektu. Djeca su s velikim zanimanjem pregledavala odabrane knjige i s nestrpljenjem čekaju kada će doći njihov red da naprtnjaču napokon ponesu svojoj kući.
Ovim projektom na privlačan i zanimljiv način djecu uključujemo u model čitanja radi razonode, a roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor djeci u čitanju.